Informace o počasí pomáhají posuzovat úspěšnost televizí

29.7.2009

Elektronické měření sledovanosti zahrnuje od roku 2002 i tzv. Meteoindex. Dlouhodobé pozorování toho, jak spolu souvisí počty diváků před televizními obrazovkami s průměrnou teplotou a množstvím srážek, pomohlo vyvinout nástroj sloužící k posouzení úspěšnosti nabízených televizních programů.

Princip je jednoduchý: pokud lidé před obrazovkami tráví více času, než by odpovídalo počasí, byly televize úspěšné. Diváci tím, že sledování televizních programů věnují více času, signalizují, že jsou s nabídkou vysílaných programů spokojeni. Pokud je naopak doba strávená sledováním nižší, než byla v dlouhodobém průměru při stejném počasí, měla televizní nabídka rezervy.

Jaké bylo z hlediska takto posuzované úspěšnosti letošní jaro? Data ČMHÚ o průměrných srážkách a průměrné teplotě, které Meteoindex propojuje, a údaje o čase stráveném sledováním televizních programů ukazují, že letošní jaro bylo atypické. Ve srovnání s dalšími měsíci letošního jara byl zejména překvapivý letošní duben, který byl z hlediska počasí nejkrásnějším jarním měsícem a tím měl být méně příznivým televizním obrazovkám.  A přesto ani v tomto měsíci neklesla průměrná doba před obrazovkami pod 3 hodiny. Ani další jarní měsíce se širokou nabídkou možností trávit čas mimo domov televizím neubraly. Letošní jaro lze tedy považovat za televizně úspěšné.

Zdroj: ATO- Mediaresearch

 

Zdroj: ATO- Mediaresearch

Zpět do archivu

Tisková zpráva ke stažení