Ochutnejte poctivé koláče a oslavte výročí peoplemetrového projektu

28.5.2013

Mediální trh a uživatelé peoplemetrových dat si připomínají výročí peoplemetrového projektu. Druhého června 2013 tomu bude již 16 let, kdy v Česku funguje jednotné měření sledovanosti televize pomocí elektronických zařízení – peoplemetrů – pod hlavičkou ATO (Asociace televizních organizací). Tuto skutečnost budou připomínat i aktivity pro veřejnost.

A na co se tedy lidé v rámci oslavy výročí peoplemetrového měření mohou těšit? Na webové stránce www.peoplemetry.cz budou mít příležitost v sobotu 2. června společně se Standou Peoplemetrákem oslavit Den peoplemetrů, který je připomínkou spuštění úplně prvního peoplemetrového projektu v Česku dne 2. 6. 1997. Na webu se také dozví informace o historii měření.

Ve středu 5. 6. pak budou mít Pražané v centru města možnost si zpříjemnit cestu do práce a zakousnout se do opravdového poctivého koláče jakožto symbolického prvku pro nejznámější výstupy z peoplemetrových dat – koláčové grafy. Pokud na koláče dostanou chuť i mimopražští nebo lidé, kteří se nedostanou do centra města, najdou od nadcházejícího víkendu osvědčený recept na koláče s tvarohem a povidly podle kuchařky Romana Vaňka Poklady klasické české kuchyně právě na webu www.peoplemetry.cz.

Ve čtvrtek 6. 6. na odborné výzkumné konferenci SIMAR Insight Summit vystoupí Tereza Šimečková společně s Renatou Týmovou z České televize a promluví o tom, jak data z peoplemetrového měření a jeho doplňkového výzkumu o životním stylu dětí (LSS děti) pomohla postavit nový dětský kanál České televize – ČT:D, který Česká televize plánuje spustit v srpnu letošního roku.

„Akcí navazujeme na naši vzdělávací kampaň o peoplemetrovém měření, kterou jsme zahájili spuštěním webu na podzim loňského roku,“ prozradila Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva společnosti MEDIARESEARCH, která již od roku 2002 v Česku peoplemetrové měření pro Asociaci televizních organizací realizuje. „Myslím, že v dnešní době, kdy si život bez konzumace médií téměř neumíme představit, je důležité lidi zasvěcovat i do zákulisí mediálního dění. A o největším mediálním výzkumu v České republice by rozhodně široká veřejnost vědět měla.“

Co je to Den peoplemetrů?
Den peoplemetrů připadá na 2. června. Je oslavou spuštění prvního peoplemetrového projektu v České republice v roce 1997. Do té doby se sledovanost televize zjišťovala pomocí tzv. deníčkového výzkumu, kdy si vybraní diváci zaznamenávali do papírových deníčků, na co se v televizi dívali. Zavedením elektronického měření pomocí peoplemetrů se výzkum zpřesnil a reportování výsledků sledovanosti se výrazně zrychlilo.

Web o peoplemetrech
Populárně naučný web www.peoplemetry.cz přibližuje svým návštěvníkům problematiku peoplemetrů pomocí veřejně zavedeného pojmu koláčů sledovanosti, které evokují nejznámější výstupy z peoplemetrových dat – koláčové neboli výsečové grafy. Web spustila společnost MEDIARESEARCH ve spolupráci s Asociací televizních organizací na podzim roku 2012.

Zpět do archivu

Tisková zpráva ke stažení